tirsdag 11. august 2009

Warning!

When I am an old woman I shall wear purple
With a red hat which doesn't go, and doesn't suit me.
And I shall spend my pension on brandy and summer gloves
And satin sandals, and say we've no money for butter.
I shall sit down on the pavement when I'm tired
And gobble up samples in shops and press alarm bells
And run my stick along the public railings
And make up for the sobriety of my youth.
I shall go out in my slippers in the rain
And pick the flowers in other people's gardens
And learn to spit.

But maybe I ought to practice a little now?
So people who know me are not too shocked and surprised
When suddenly I am old, and start to wear purple

-Jenny Joseph-


.
.

.



12 kommentarer:

  1. Imponerende kreativt. Jeg fallt fotomessig for nr. 2, men kanskje passer nr. 1 enda bedre til teksten...

    SvarSlett
  2. Wow! Første gang jeg er innom bloggen din - men det blir ikke siste!!!

    SvarSlett
  3. Herlig og kreativ bildeserie! :)

    Jeg synes så absolutt at du skal begynne å øve deg på alt sammen allerede nå, ja... ;)
    Da blir livet mye morsommere...
    Kle deg i lilla, vær rampete, lek og nyt livet!

    Ser at du bor i Hordaland.
    Sotra? Jeg er litt nysgjerrig. ;)
    Har du i så fall fotografert i "Løno"?
    Min datter, Camilla, 10 år, såg på bildene dine sammen med meg, og sa at landskapet på noen av dem minnet om "Løno" nemlig. ;)

    SvarSlett
  4. Fabelaktig kom inn i hodet mitt! Sitter her litt målløs og beundrer din kreativitet..

    Likte advarselen din veldig godt;) Legger deg til på listen min, håper det er ok:)

    SvarSlett
  5. Jøss så føff du er da, byr på deg selv på den måten. Slikt kan man jammen ta meg like!!

    SvarSlett
  6. Du verden, så flott dette var. Bilder,tekst, samhørigheten. Et godt stykke kreativitet og et fotomessig nydelig resultat.

    SvarSlett
  7. Knallbra.. Likte spes bilde nr 2

    SvarSlett
  8. Dette var tøfft å stilig stykke arbeid..topp farger.

    SvarSlett
  9. Råbra! Liker spesielt bilde 2 jeg og. Veldig stilig setting!

    SvarSlett
  10. Ida, ja, jeg er fra Sotra, og mye av bildene mine er tatt på mine utflukter på min vakre øy:-) Noen er tatt i Øygarden, Bjorøy, Laksevåg, noen i Bergen, Odda, ja listen er lang. De bildene jeg tror du tenker på er tatt på Turøy. En øy som ligger på grensen ved Sotra og Øygarden. På Turøy tar det meg 5 min gange fra bilveien, så er jeg plutselig i havgapet. Det kan man se på det røffe og bàre landskapet. Jeg må legge til at Turøy er blitt et av mine favoritt-foto-steder;-) All hyllest til Turøy.

    Kine, vil gjerne at du legger meg til. Bare hyggelig:-)

    Anne, ja, man må by litt på seg selv om man skal få til noe, synes jeg;-)

    Ellers dere andre, ER SÅ takknemlig for gode tilbakemeldinger på alle mine innlegg. Det gjør meg veldig glad!

    SvarSlett
  11. Väldigt vackert fotat, med fina bakgrund till kvinnan den okända med den röda hatten och dess röda skor. MB

    SvarSlett
  12. Hei Tone.
    Oppdaget svaret ditt nå når jeg kikket innom deg her. Takk for det.
    Bor selv på Sotra. På Syltøy.
    Er opprinnelig fra Sogn, men har bodd her siden 93. Trives godt her!
    Vi bor helt ut mot havet.

    Jeg har bevilget meg selv en bloggpause nå, men kikker innom deg igjen når jeg er tilbake.
    Du tar fantastiske bilder! :)

    God sensommer! :)

    SvarSlett